Monday, June 28, 2010

Αυλαία για τον εκδότη που χάριζε µαντινάδες

  • ΚΗΔΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΑΚΗΣ
Ο εκδότης Μανώλης Μπαρµπουνάκης
Ηταν το πρώτο υπόγειο βιβλιοπωλείο στην Ελλάδα αυτό του Μανώλη Μπαρµπουνάκη, στην οδό Αριστοτέλους. Τις σκάλες του (από το 1964) κατέβηκαν δεκάδες συγγραφείς, δηµοσιογράφοι, αναγνώστες. Ο Μανώλης Μπαρµπουνάκης – µορφή και «θεσµός» για την πόλη της Θεσσαλονίκης και το βι βλίο – πέθανε τα ξηµερώµατα της περασµένης Παρασκευής σε ηλικία 78 ετών.

«Εσβησ’ ο λύχνος κι η νυχτιά / µας σκέπασαν σκοτάδια/ ψάχνουµε φως µα πουθενά/ δε δείχνουν τα σηµάδια». Τις µαντινάδες του τις χάριζε σ’ όλους… Και τις φωτογραφίες του (χόµπι των τελευταίων είκοσι και πλέον ετών) µε επώνυµους και µη τις αναρτούσε στους χώρους του βιβλιοπωλείου, δίπλα απ’ τους αγαπηµένους του παπαγάλους που τον συντρόφευαν στο γραφείο του. Το 1959, ο Μανώλης Μπαρµπουνάκης έφτασε στη Θεσσαλονίκη από το Ρέθυµνο. «Γεννήθηκα στο Ρέθυµνο το 1932. Ηµασταν µια οικογένεια µε επτά παιδιά. Από µικρός µου άρεσαν τα βιβλία και ήταν τύχη µου που γνωρίστηκα µε τον Σταύρο Μπίρη. Ετσι άρχισε, το 1958, η σταδιοδροµία µου στα βιβλία. Υστερα από έναν χρόνο – 1959 – οι εκδότες, ο Γκοβόστης και ο Μπίρης µε έστειλαν ως αντιπρόσωπό τους εδώ στη Θεσσαλονίκη... Ανοιξα το πρώτο µου βιβλιοπωλείο το 1964… Στη ζωή µου γνώρισα πολλούς. Αλλους µικρούς κι άλλους µεγάλους. Αλλοι άξιζαν, άλλοι όχι. Αλλοι µε βοήθησαν και µε βοηθάνε, άλλοι το αντίθετο. Αυτά…». Η κηδεία του έγινε το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη.
ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

No comments: