Tuesday, November 11, 2008

ΠΑΟΥΛΟ ΚΟΕΛΙΟQ «Οι κριτικοί με μισούν γιατί είμαι απλός»

Ο ΠΑΟΥΛΟ ΚΟΕΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ

Δ.Κ., ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

«Η κάθε ημέρα είναι διαφορετική και  πρέπει να τη ζούμε χωρίς τον φόβο  του θανάτου. Δεν είμαι πνευματικός  άνθρωπος. Απλά βλέπω τα  πράγματα με άλλη  ματιά» λέει ο συγγραφέας- «γκουρού»  Πάουλο Κοέλιο, του  οποίου τα «διδάγματα» γνωστή αλυσίδα  καφέ τύπωσε  σε 5  εκατομμύρια   κούπες

«Εκεί που βρίσκεται η καρδιά σου, εκεί θα βρεις και τον θησαυρό σου» γράφει ο Πάουλο Κοέλιο στο βιβλίο «Ο Αλχημιστής», το οποίο ολοκλήρωσε το 1987 μέσα σε δύο εβδομάδες και έφτασε να μεταφραστεί σε 64 γλώσσες. Αρκετοί αναγνώστες των βιβλίων του, οι πωλήσεις των οποίων ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια αντίτυπα, φαίνεται να ασπάζονται τις απόψεις του περί εσωτερικής δύναμης και να πιστεύουν ότι «όταν θέλεις κάτι πραγματικά, όλο το σύμπαν συνωμοτεί ώστε να το πετύχεις».

Προς έκπληξη των φανατικών θαυμαστών του, ο ίδιος δηλώνει ότι δεν θεωρεί τα βιβλία του στοχαστικά. «Δεν προβάλλω την πνευματικότητα», λέει στην εφημερίδα «Sunday Telegraph». «Νιώθω ελεύθερος να κάνω διαφορετικά πράγματα κάθε φορά. Σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί το επόμενο μυθιστόρημά μου με θέμα τη μόδα και την τάση μας να ξοδεύουμε χρήματα σε όμορφα φορέματα, κουστούμια και ακριβά αθλητικά ρούχα. Σε κάθε βιβλίο μου, προσπαθώ να εμβαθύνω στο θέμα μου για να κατανοήσω τι συμβαίνει» λέει ο 61χρονος Βραζιλιάνος συγγραφέας Η Αμερικανίδα ηθοποιός Τζούλια Ρόμπερτς, το 2001, είπε ότι «ο τρόπος που γράφει ο Κοέλιο είναι όμορφος και αρμονικός, σαν μουσική». Η Μαντόνα χαρακτήρισε τον «Αλχημιστή» «καλό βιβλίο για τη μαγεία, τα όνειρα και τους θησαυρούς που βρίσκονται μπροστά στα μάτια μας». Ακόμα και όταν ξέσπασε το σκάνδαλο για την ερωτική σχέση του Μπιλ Κλίντον με τη Μόνικα Λεβίνισκι, ο πρώην Αμερικανός πρόεδρος φωτογραφήθηκε κρατώντας το βιβλίο του.

«Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο τα βιβλία μου αρέσουν τόσο. Και αν το μάθω, θα χαθεί η μαγεία. Οι αναγνώστες μού λένε ότι έχω αγγίξει τις καρδιές τους. Προσπαθώ να γράφω όσο πιο απλά μπορώ και μπαίνω αμέσως στο βασικό θέμα του μυθιστορήματος. Ίσως γι΄ αυτο τα βιβλία μου αρέσουν στους αναγνώστες. Από την άλλη, οι κριτικοί τα μισούν επειδή τα θέλουν πιο περίπλοκα. Τις προάλλες ένας Άγγλος μου είπε: Δεν έχω ξαναδεί τόσο πολύ κόσμο να περιτριγυρίζει άνθρωπο, εκτός αν του ζητάνε να ξεπληρώσει τα χρέη του...» λέει χαμογελώντας.

Αφού περπάτησε τον δρόμο των προσκυνητών που καταλήγει στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα της Ισπανίας το 1986, ο Πάουλο Κοέλιο ένιωσε έτοιμος να γράψει. «Το όνειρό μου από μικρός ήταν να γίνω συγγραφέας. Τελικά έφτασα στα 40 μου για να γράψω το "Ημερολόγιο ενός μάγου". Αυτό το βιβλίο με βοήθησε να εκπληρώσω το πεπρωμένο μου» λέει και δείχνει το τατουάζ του, μια πεταλούδα. «Αυτό είναι σύμβολο αλχημείας και μεταμόρφωσης. Ο καθένας μπορεί να νιώσει ότι περνά μια περίοδο αναγέννησης στη ζωή του».


Ψυχιατρεία και ηλεκτροσόκ

Ο Πάουλο Κοέλιο, που γεννήθηκε στο Ρίο από πατέρα μηχανικό, σπούδασε σε σχολείο Ιησουιτών αλλά ήδη σε ηλικία επτά ετών αποφάσισε ότι θα γίνει συγγραφέας. Η οικογένειά του, αντιδρώντας στις συγγραφικές βλέψεις του, τον έκλεισε σε ψυχιατρικό ίδρυμα όπου υποβλήθηκε σε θεραπείες με ηλεκτροσόκ. Στη δεκαετία του ΄60, έμπλεξε με τον βραζιλιάνικο υπόκοσμο, έγινε χίπης κι έπαιρνε ναρκωτικά. Παράλληλα, έγραφε στίχους που θεωρήθηκαν ανατρεπτικοί και έγιναν η αιτία για τη σύλληψή του. «Δεν προτείνω ανάλογη πορεία, αλλά κάθε νέος πρέπει να κάνει την επανάστασή του. Αν δεν δεις την άλλη πλευρά του νομίσματος, θα παραμείνεις για πάντα πρόβατο», λέει.

Παραστρατιωτικές οργανώσεις τον συνέλαβαν το 1974 και τον βασάνισαν με ηλεκτροσόκ στα γεννητικά όργανα. Η αλλαγή ήρθε στη ζωή του λίγα χρόνια μετά με τον τέταρτο και τελευταίο γάμο του και την επιστροφή στην Καθολική Εκκλησία.

No comments: