Thursday, November 13, 2008

Δημοτικά χωρίς βιβλιοθήκες


Ούτε μία βιβλιοθήκη για δείγμα δεν υπάρχει στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας, ενώ ο κίνδυνος να χαθεί και το «τσεκουρωμένο» ευρωπαϊκό κονδύλι που προορίζεται για την προμήθεια 266 σχολικών βιβλιοθηκών, παραμονεύει αφού τα χρονικά περιθώρια για την απορρόφησή του στενεύουν ασφυκτικά (μέχρι το τέλος του χρόνου). Κι όλα αυτά παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού ότι κάθε σχολείο θα αποκτήσει τη βιβλιοθήκη του....

Στην απογοητευτική αυτή εικόνα προστίθεται και το γεγονός ότι οι ήδη υπάρχουσες σχολικές βιβλιοθήκες (499 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 31 στην τριτοβάθμια), όπως καταγγέλλουν φορείς του βιβλίου, τείνουν να αχρηστευτούν αφού δεν υπάρχουν κονδύλια για τον εμπλουτισμό τους και οδηγούνται σε πλήρη απαξίωση.

Μιλώντας χθες σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, βουλευτές, φορείς του βιβλίου, συγγραφείς και διδάσκοντες υπογράμμισαν, μεταξύ άλλων, ότι το ΥΠΕΠΘ δεν αξιοποίησε τα ευρωπαϊκά κονδύλια έγκαιρα και «παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης -να διατεθεί αρχικά το κονδύλι των 70.431 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων σχολικών βιβλιοθηκών- η χρηματοδότηση μειώθηκε στα 15 εκατ. ευρώ, με ορατό τον κίνδυνο να χαθεί και αυτό το ποσόν που επρόκειτο να διατεθεί υπέρ της προμήθειας βιβλίων για 266 σχολικές βιβλιοθήκες αφού ως χρόνος προθεσμίας έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου και το πρόβλημα παραμένει».

«Με τα κονδύλια του Β' ΚΠΣ», επεσήμαναν οι φορείς, «ιδρύθηκαν έως τώρα 499 βιβλιοθήκες σε σύνολο 16.089 σχολείων (δηλαδή μια βιβλιοθήκη ανά 32 σχολεία) οι οποίες όμως δεν στελεχώθηκαν με βιβλιοθηκονόμους ή καθηγητές ούτε και εμπλουτίστηκαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα να παραμένουν κατ' ουσίαν ανενεργές. Για τις επόμενες 1.000, την ίδρυση των οποίων περιελάμβανε το Γ' ΚΠΣ, δεν έχει γίνει τίποτα».

«Δεν μπορεί να υπάρξει αναβαθμισμένη και ποιοτική παιδεία χωρίς βιβλιοθήκες» υπογράμμισαν και οι Γ. Αρσένης, Π. Τατούλης, Α. Φιλίνη (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ) και Κ. Μανιάτης (πρόεδρος ΟΛΜΕ), που συμμετείχαν στη συνέντευξη Τύπου. [ΝΑΤΑΣΑ ΜΠΕΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 13/11/2008]

No comments: