Στον «αέρα» βρίσκεται η δημιουργία Σχολικών Βιβλιοθηκών, όπως κατήγγειλε με χτεσινή συνέντευξη Τύπου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών και Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ), καταγγέλλοντας παράλληλα ότι η πολιτεία όχι μόνο δεν έχει πολιτική για το βιβλίο, αλλά επιπλέον δεν προωθεί την κατασκευή των Σχολικών Βιβλιοθηκών.
Συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΟΕΒ, Δ. Παντελέσκος, επρόκειτο να δοθούν το 2007 19 εκατ. ευρώ για βιβλία μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, ενώ το 1996 η τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκε για 3.500 σχολικές βιβλιοθήκες. «Ουδέποτε το κράτος μερίμνησε για τη δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών και όταν το έκανε με κοινοτικά κονδύλια περιορίστηκε στο ελάχιστο - σε 500 βιβλιοθήκες που λειτουργούν και 266 που "θα" γίνουν».
Από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), ο Γ. Φουλτσάκος σημείωσε πως αν το υπουργείο και συνολικά οι κυβερνήσεις ήθελαν θα υπήρχαν σχολικές βιβλιοθήκες και κάλεσε τους παραβρισκόμενους σε συλλογικούς αγώνες, μέσα από επιτροπές.
Ο Π. Χαραμής, πρόεδρος του Κέντρου Μελετών - Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, ζήτησε τη δημιουργία, για κάθε μαθητή, τουλάχιστον ενός τ.μ. σχολικής βιβλιοθήκης και να δοθεί προτεραιότητα στις περιοχές με αυξημένα εκπαιδευτικά προβλήματα. Επίσης σημείωσε την ανάγκη κάθε σχολείο να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, με ετήσιο κονδύλιο, που να αξιοποιείται για τον εμπλουτισμό της κάθε βιβλιοθήκης.
Οπως υπογραμμίστηκε στη συνέντευξη, «τα σχολεία πρέπει να επιλέγουν τα βιβλία που θέλουν - και όχι να τους προσφέρουν οι μειοδότες τα πιο συμφέροντα, από πλευρά τιμής και εκπτώσεων - και η προμήθεια να γίνεται άμεσα, ώστε οι εκδότες των βιβλίων να εισπράττουν τα ποσά που προβλέπουν τα Κοινοτικά Προγράμματα και τους ανήκουν».Συντονιστής της συνέντευξης ήταν το μέλος της διοίκησης της ΠΟΕΒ, Δημήτρης Παπαλεωνίδας («Σύγχρονη Εποχή»), ο οποίος και σημείωσε ότι «είμαστε το μοναδικό κράτος σε όλη την Ευρώπη που το θέμα των σχολικών βιβλιοθηκών δεν εντάσσεται στον κρατικό προϋπολογισμό», επισημαίνοντας ότι είναι «θέμα πολιτικής βούλησης»... [Ριζοσπάστης, 24/07/2008]
No comments:
Post a Comment