Θλιβερή χαρακτηρίζεται η εικόνα των σχολικών βιβλιοθηκών, αφού, παρά τις εξαγγελίες από τ ις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ούτε επέκτασή τους, ούτε εμπλουτισμός τους έγινε, ενώ αντίθετα σε πολλές περιπτώσεις χειροτέρεψαν και οι όροι λειτουργίας τους. Ετσι, από τις 499 που υπάρχουν σήμερα (και μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) άλλες είναι κλειστές και άλλες υπολειτουργούν, ενώ παράλληλα, η χρηματοδότησή τους ολοένα και ...στερεύει: Από 70, 431 εκ. ευρώ που ήταν αρχικά, σήμερα μειώθηκε στα 15 εκατομμύρια ευρώ, όπως επισημαίνει και στην επιστολή του ο εκδότης Γ. Δαρδανός.
Είναι κι αυτό ένα δείγμα γραφής για το πώς βλέπουν τη λειτουργία και το ρόλο του σχολείου. Αντί η σχολική βιβλιοθήκη να αποτελεί πολυτέλεια, θα έπρεπε να είναι συστατικό μέρος της μαθησιακής διαδικασίας, με υποδομές και υλικό διαθέσιμα σε κάθε μαθητή. Αλλά αυτό είναι συστατικό μιας άλλης Παιδείας, πραγματικά αναβαθμισμένης, πολύ μακριά από την Παιδεία του «πλήρωνε» που φτιάχνουν σήμερα.
No comments:
Post a Comment