Χούλιο Κορτάσαρ, Το βιβλίο του Μανουέλ, μτφρ. Βασιλική Κνήτου, εκδ. Κέδρος
Χούλιο Κορτάσαρ, Αξολότλ, μτφρ. Ισμήνη Κανσή, εκδ. Πάπυρος
Χούλιο Κορτάσαρ, Αξολότλ, μτφρ. Ισμήνη Κανσή, εκδ. Πάπυρος
Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους ανανεωτές της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας, από τους γνωστότερους εκπροσώπους του μπουμ (μαζί με τον Μάρκες, τον Φουέντες και τον Λιόσα), που στα τέλη της δεκαετίας του ’60 κατέκτησε την Ευρώπη, όχι τόσο ως λογοτεχνικό ρεύμα όσο ως μια πλειάδα ιδιαίτερων φωνών με πολλά κοινά χαρακτηριστικά αλλά και διαφορές. Οι συγγραφείς αυτοί, μαζί με τους συγγραφείς της προηγούμενης γενιάς (Μπόρχες, Ρούλφο κ.ά.) κατάφεραν να προσφέρουν στη λογοτεχνία της Λατινικής Αμερικής την αυτονομία της και να την οδηγήσουν μεταξύ των κυρίαρχων λογοτεχνιών παγκοσμίως. Οι καινοτομίες που εισήγαγαν αποτέλεσαν μία από τις μεγαλύτερες λογοτεχνικές επαναστάσεις και εξακολουθούν να μπολιάζουν μέχρι σήμερα τη λογοτεχνική παραγωγή των χωρών τους.
Αν και το πρώτο του βιβλίο ήταν μια ποιητική συλλογή και παρόλο που συνέχισε να υπηρετεί την ποίηση μέχρι το τέλος της ζωής του, ο Κορτάσαρ είναι γνωστός κυρίως ως διηγηματογράφος και μυθιστοριογράφος. Κοινό και κριτική συχνά διχάζονται, προτιμώντας άλλοτε τα διηγήματα και άλλοτε τα μυθιστορήματά του. Ο ίδιος δηλώνει, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο μιας άλλης του αγάπης, της πυγμαχίας, πως «στο διήγημα κερδίζει κανείς με νοκ άουτ, ενώ στο μυθιστόρημα κερδίζει στα σημεία».
- Καθηγητής
Αν και το πρώτο του βιβλίο ήταν μια ποιητική συλλογή και παρόλο που συνέχισε να υπηρετεί την ποίηση μέχρι το τέλος της ζωής του, ο Κορτάσαρ είναι γνωστός κυρίως ως διηγηματογράφος και μυθιστοριογράφος. Κοινό και κριτική συχνά διχάζονται, προτιμώντας άλλοτε τα διηγήματα και άλλοτε τα μυθιστορήματά του. Ο ίδιος δηλώνει, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο μιας άλλης του αγάπης, της πυγμαχίας, πως «στο διήγημα κερδίζει κανείς με νοκ άουτ, ενώ στο μυθιστόρημα κερδίζει στα σημεία».
- Νέες τεχνικές
- Συνένοχος
- Στο Μάη του ’68
- Ανθολογία
No comments:
Post a Comment