Πέρασαν 500 χρόνια από τότε που ο Ερασμος, ο φημισμένος Ολλανδός λόγιος και ανθρωπιστής, κορυφαία μορφή της εποχής της Μεταρρύθμισης και ένας από τους θεμελιωτές της κλασικής φιλολογίας, αφιέρωσε στον Τόμας Μουρ το βιβλίο του «Μωρίας εγκώμιον». Το δοκίμιο, που σάρκαζε την ανθρώπινη ανοησία τονίζοντας παράλληλα ότι οι βλάκες είναι πιο ευτυχισμένοι, έδωσε το ερέθισμα σε καλλιτέχνες, όπως ο Ιερώνυμος Μπος, να διερευνήσουν το θέμα μέσα από το έργο τους. Η έκθεση «Εικόνες του Εράσμου», στο μουσείο Boijmans van Beuningen του Ρότερνταμ, της γενέθλιας πόλης του, εστιάζει στην πολύπλευρη σχέση του Εράσμου με τις εικαστικές τέχνες. Εκτός από έργα εμπνευσμένα από το «Μωρίας εγκώμιον», παρουσιάζονται προσωπογραφίες του από τον Χολμπάιν, τον Μασύς και τον Ντύρερ, ενώ ανιχνεύεται σε έργα με θρησκευτική θεματολογία η επιρροή που άσκησε στους καλλιτέχνες της εποχής του η θέση του Εράσμου ότι η ευλάβεια δεν πρέπει να εκδηλώνεται επιδεικτικά. Η έκθεση, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ο Ερασμος στο Ρότερνταμ», θα διαρκέσει ώς τις 8 Φεβρουαρίου.[Eπιμέλεια: Aγγελικη Στουπακη, Η Καθημερινή, 04/01/2009]
No comments:
Post a Comment