Ο Πέρσιβαλ Εβερετ από το μεταμοντέρνο, παιγνιώδες «Σβήσιμο» περνά με άνεση στους «Πληγωμένους» στην παραδοσιακή, νηφάλια αφήγηση |
Ενας μαύρος εκπαιδευτής αλόγων, ιδιοκτήτης ράντσου στο Γουαϊόμινγκ που σέρνει τη σκιά της νεκρής γυναίκας του. Ενας ηλικιωμένος, παλιός τρόφιμος των φυλακών, που βουλιάζει στη μοναξιά του. Ενας γκέι πιτσιρικάς που προσπαθεί να χαράξει την πορεία του σε έναν κόσμο που τον κάνει να ασφυκτιά. Ενα ακρωτηριασμένο μικρό κογιότ, θύμα της απάνθρωπης βίας κυνηγών. Το πτώμα ενός γκέι πεταμένο στην έρημο.
Αυτοί είναι οι «Πληγωμένοι» (Εκδόσεις Πόλις, μετάφραση Λύο Καλοβύρνα) που ζουν αποτραβηγμένοι στις ερημιές της αμερικανικής επαρχίας. Μόνο που η επίπλαστη γαλήνη και η ισορροπία που έχουν βρει με τους συντηρητικούς κατοίκους δυναμιτίζεται από μια ομάδα νεοναζί, που σπέρνει ανελέητη βία.
«Σπουδή πάνω στον σύγχρονο ρατσισμό», «παραβολή για την Αμερική του Μπους», «μελέτη πάνω στην κοινωνική βία», γράφουν οι κριτικές. Ο Αμερικανός συγγραφέας Πέρσιβαλ Εβερετ δεν δίνει εξηγήσεις. «Αυτό είναι το πλεονέκτημα της λογοτεχνίας», λέει στις συνεντεύξεις του. «Δεν αποκαλύπτω ποτέ τις προθέσεις μου και οι αναγνώστες μπορούν να κάνουν ό,τι συνειρμούς επιθυμούν». Ετσι και αλλιώς η ιστορία στους «Πληγωμένους» δεν αφήνει πολλά περιθώρια ερμηνείας.
Ο Εβερετ έγραψε ένα σύγχρονο γουέστερν γεμάτο αίμα που ζωγραφίζει με τα πιο γκρίζα χρώματα την αμερικανική επαρχία. Σε ένα προηγούμενο μυθιστόρημά του, το «God's Country» το '94, παρωδούσε την πλοκή του κλασικού γουέστερν, θέλοντας να ξεσκεπάσει τον μύθο της «κατάκτησης της Δύσης». Εδώ χρησιμοποιεί τη φόρμα του, για να στηλιτεύσει την υποκρισία των λευκών ρέντνεκς, των κατοίκων της αμερικανικής ενδοχώρας, των κατεξοχήν ψηφοφόρων του Μπους και τώρα του Μακ Κέιν. Εμπνέεται από την αληθινή ιστορία του φοιτητή Μάθιου Σέπαρντ, που βασανίστηκε και δολοφονήθηκε στο Γουαϊόμινγκ το '98.
Ηταν ένας εικοσάχρονος γκέι που μπήκε σε ένα μπαρ και δέχθηκε την πρόσκληση δύο ντόπιων να συνεχίσουν το ποτό αλλού. Την άλλη μέρα βρέθηκε το πτώμα του σε άθλια κατάσταση στην ερημιά. Οι δύο ντόπιοι συνελήφθησαν, αλλά τους υπερασπίστηκαν όλοι οι σκληροπυρηνικοί ακροδεξιοί της περιοχής με το σύνθημα «οι αδερφές σκοτώνουν με το AIDS»... [συνεχίζεται στην Ελευθεροτυπία, 30/5/2008, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ]
“Percival's talent is multifaceted, sparked by a satiric brilliance that could place him alongside Wright and Ellison.” — Publisher's WeeklyPercival Everett is the author of fifteen novels, three collections of short fiction, and one volume of poetry. Among his novels are Wounded, Glyph, Erasure, American Desert, For Her Dark Skin, Zulus, The Weather and The Women Treat Me Fair, Cutting Lisa, Walk Me to the Distance, Suder, The One That Got Away, Watershed, God's Country, his short story collection is Big Picture, and his poetry book is re:f (gesture). He is the recipient of the Academy Award from the American Academy of Arts and Letters, the Hurston/Wright Legacy Award, the PEN/Oakland-Josephine Miles Award for Excellence in Literature (for his 1996 story collection Big Picture) and a New American Writing Award (for his 1990 novel Zulus). His stories have been included in the Pushcart Prize Anthology and Best American Short Stories. He has served as a judge for, among others, the 1997 National Book Award for fiction and the PEN/ Faulkner Award for Fiction in 1991. He teaches fiction writing, American Studies and critical theory and he has taught at Bennington College, The University of Wyoming and the University of California at Riverside. He is currently at the University of Southern California.With these novels and collections of stories to his credit, Everett has developed a reputation as a wordsmith. One critic describes him as a lyrical writer, whose “stark and sometimes powerful prose” leaves a lasting impression. His 1994 book God’s Country drew measured praise from the New York Times: “[The novel] starts sour, then abruptly turns into Cowpoke Absurdism, ending with an acute hallucination of blood, hate and magic. It’s worth the wait. The novel sears.”Born and raised in Columbia, S.C., Everett spent a childhood “filled with books,” he says. As an undergraduate at the University of Miami, majoring in philosophy and biochemistry, he discovered the writings of early 20th-century analytic philosopher Ludwig Wittgenstein. Wittgenstein held that most philosophical problems were semantic— misunderstandings caused by imprecise language. “I was seduced completely by Wittgenstein,” Everett says. “He still informs my way of thinking. The root for me is matters of language.”
He has worked as a musician, a ranch hand and a high school teacher. In addition to writing Everett is a painter, a woodworker and a flyfisherman. He trains mules on his ranch outside of Los Angeles...
No comments:
Post a Comment