Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι «κύριοι άξονες» του προγράμματος είναι: «Οργάνωση ημερίδων/ ειδικών σεμιναρίων για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης (...) Εκτέλεση ενός ευρύτατου προγράμματος γνωριμίας των μαθητών με τους δημιουργούς των βιβλίων (...) Οικονομική και υλικοτεχνική ενίσχυση για τη λειτουργία 100 λεσχών ανάγνωσης σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη διοργάνωση επισκέψεων συγγραφέων (...) Συνομιλία-συνάντηση συγγραφέων και μαθητών με τη χρήση νέων τεχνολογιών (skype κ.ά). Ο συγγραφέας θα φιλοξενείται στα γραφεία του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου και με τη χρήση των νέων τεχνολογιών θα μεταφέρεται "διαδικτυακά" μέσω του ιστότοπου του ΕΚΕΒΙ στην τάξη των μαθητών, να συστήνει το έργο του και να συνομιλεί μαζί τους (...) Δημιουργία ψηφιακών φακέλων για παιδιά και δασκάλους γύρω από μεγάλα θέματα της εποχής (π.χ. μετανάστευση, ρατσισμός, διαδίκτυο κ.ά) (...) Παραγωγή ψηφιακών ηχογραφημένων ιστοριών και ψηφιοποίηση βιβλίων και ανάρτησή τους στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (...) Διοργάνωση συνεδρίων (ένα στη Θεσσαλονίκη κι ένα στην Αθήνα), τοπικών ημερίδων με σκοπό την ενημέρωση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονιών και των τοπικών κοινωνιών για το Πρόγραμμα και τις δυνατότητες συμμετοχής που προσφέρει (...)».
Το μόνο που «μυρίζει» βιβλίο από τα παραπάνω είναι οι «λέσχες ανάγνωσης», που όμως παραπέμπουν στο ομότιτλο πρόγραμμα του ΕΚΕΒΙ, δηλαδή «μια ομάδα ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει να συναντιούνται σε τακτά διαστήματα (συνήθως μία φορά το μήνα) και να συζητούν για βιβλία που αποφάσισαν να διαβάσουν από κοινού». Αυτό όμως αποτελεί «σταγόνα» στον «ωκεανό» μπροστά στις πραγματικές, δραματικές ανάγκες.
Ολο το υπόλοιπο πρόγραμμα παραπέμπει σε γνωριμία με τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, παρά σε «ενίσχυση της φιλαναγνωσίας»: Ούτε «λέξη» δεν αναφέρεται στη δημιουργία σύγχρονων σχολικών βιβλιοθηκών και ούτε ένα ευρώ από τα 3 εκατ. θα πάνε γι' αυτές.
Η σημερινή γενιά έχει επαφή με την τεχνολογία. Με το διάβασμα ή έστω το ξεφύλλισμα δεν έχει καμία. Και δεν θα αποκτήσει αν η βιβλιοθήκη δεν αποτελέσει μέρος της σχολικής της καθημερινότητας και αν το εκπαιδευτικό σύστημα, συνολικά, δεν πάψει να κατασκευάζει υπάκουους, ανειδίκευτους, ουσιαστικά αγράμματους εργάτες, για την απρόσκοπτη συνέχιση της εκμετάλλευσης.
No comments:
Post a Comment