Μεγάλη τιμή επιφύλαξε στην Κορινθία και ιδιαίτερα στη Νεμέα το διεθνούς εμβέλειας έγκριτο αρχαιογνωστικό περιοδικό NIKEPHOROS (ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ), το οποίο εκδίδεται στη Γερμανία και έχει σκοπό τη φιλοξενία διεπιστημονικών μελετών για τον αθλητισμό της αρχαιότητας, την ιστορία και τις πολιτισμικές προεκτάσεις του.
Στον πρόσφατα εκδοθέντα 22ο τόμο, έτους 2009, περιλαμβάνεται τρισέλιδη βιβλιοκρισία του δίτομου έργου «Νεμέων Άθλων Διήγησις» (α΄ τόμος: Νεμεάδα - έμμετρος επιχώριος λόγος μετά σχολίων, και β΄ τόμος: «Νεμεάται», 286 Νεμεονίκες της αρχαιότητας), του πολιτικού μηχανικού Γιώργου Κωστούρου από τη Νεμέα, που προλογίζει ο Καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνιας Στέφανος Μίλλερ. Την βιβλιοπαρουσίαση αυτή, η οποία είναι αναλυτική και διανθίζεται με θετικές κρίσεις τόσο για επιμέρους σημεία όσο και για το σύνολο του έργου, έχει συντάξει, στη μητρική του γλώσσα, ο φιλέλληνας Γερμανός Καθηγητής του Ινστιτούτου Ιστορίας του Αθλητισμού του Πανεπιστημίου της Κολωνίας Wolfgang Decker, ο οποίος, μεταξύ άλλων κολακευτικών, σημειώνει ότι το έργο του συγγραφέα είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι αναδεικνύει με πρωτοφανή πληρότητα τους λιγότερο γνωστούς, μέχρι σήμερα, αρχαίους Νέμεους Αγώνες, οι οποίοι ήταν ισότιμοι των Ολυμπίων, Ισθμίων και Πυθίων, αφού συναποτελούσαν με αυτούς τον κύκλο των ιερών πανελλήνιων στεφανιτών αγώνων της αρχαιότητας. Ιδιαίτερα θετική μνεία γίνεται στην προσωπογραφία των 286 αρχαίων Νεμεονικών, ο κατάλογος των οποίων είναι ο πλέον επικαιροποιημένος σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και στη συμπλήρωση και επαύξηση από το Γ. Κωστούρο του γνωστού καταλόγου των Περιοδονικών, δηλαδή των «υπεραθλητών» της αρχαιότητας που είχαν πρωτεύσει και στους τέσσερεις πανελλήνιους αγώνες.
Η διεθνής προβολή τέτοιων συγγραφικών προσπαθειών ανάδειξης της ελληνικής πατρίδας, αποδεικνύει στην παγκόσμια κοινότητα ότι εκτός από την επιτηρούμενη Ελλάδα των αιώνιων δανεισμών, της ατιμωρησίας των υπευθύνων, της φοροδιαφυγής, της δωροδοκίας και δωροληψίας, της έκπτωσης των αξιών, των ύποπτων συναλλαγών, της εμπορευματοποίησης της υγείας, της εσκεμμένης ανοργανωσιάς, της ασφυκτικής γραφειοκρατίας, της χαώδους πολυνομίας, της αναξιοκρατίας, των πελατειακών σχέσεων, της διακριτικής και άνισης μεταχείρισης, της διαρκούς ασυλίας των ιθυνόντων, της οικονομικής εξάρτησης, της πολιτικής ατολμίας, της εθνικής υποχωρητικότητας, της αναπτυξιακής άπνοιας, της ελλιπούς παιδείας, της επιβλαβούς ημιμάθειας, της μετριότητας, της αδιαφορίας, της ανυποληψίας, του άκριτου υπερκαταναλωτισμού, των συντεχνιακών μικροτήτων, της θεοποίησης του χρηματικού κέρδους, της επιδίωξης του στενού προσωπικού οφέλους, των τηλεοπτικών σκουπιδιών, του βιασμού του περιβάλλοντος και της μεμψιμοιρίας, της κατήφειας και της γκρίνιας, υπάρχει, ευτυχώς και μια άλλη Ελλάδα, έστω κι αν κρατείται επιμελώς κρυμμένη: Η Ελλάδα των υποψιασμένων και ενεργών πολιτών, του ελευθέρου φρονήματος, της «επαναστατικής» ετοιμότητας, του εθνικού σεβασμού, της αυτογνωσίας, της ιστορικής συνείδησης, του πολιτισμού, των οραματικών στόχων, της επιστήμης και της έρευνας, των τεχνών, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της αειφορικής αντίληψης, της φιλοπεριβαλλοντικής φροντίδας, της προσήλωσης στην παράδοση, της ανάδειξης και αξιοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, των υπερβάσεων, της ευγενούς άμιλλας, της πνευματικής εργασίας, της δημιουργικής φαντασίας, της ενθάρρυνσης πρωτοβουλιών, της πραγματικά ανυστερόβουλης και έμπρακτης αγάπης για το γενέθλιο τόπο. Αυτή η Ελλάδα, του φωτός και του πνεύματος, της αισιοδοξίας και της λεβεντιάς, του προσωπικού ήθους και της εθνικής αξιοπρέπειας, του φιλότιμου και της φιλοπατρίας, είναι που εμπνέει, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, επίμοχθες προσπάθειες, όπως είναι η «Νεμέων Άθλων Διήγησις». Γι’ αυτό χρειάζονται ευχαριστίες στο περιοδικό ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ, το οποίο προβάλλοντας ένα μικρό συγγραφικό έργο από τη Νεμέα, ενός ερασιτέχνη, μάλιστα, ιστοριοδίφη που λατρεύει όμως τον τόπο του και την αρχαία ελληνική παράδοση, ουσιαστικά δακτυλοδείχνει και φωτίζει το πρόσωπο της άγνωστης άλλης Ελλάδας, της Ελλάδας των διαχρονικών αξιών, της ελπίδας και της πνευματικής καρποφορίας.
No comments:
Post a Comment